5 03 2017
Projekt do „Daj Się Poznać” – cele i wstępny plan.
2 marca ruszył konkurs blogowo-programistyczny „Daj Się Poznać„! W ramach tego konkursu mam zamiar rozwijać pewien mały projekt, na którego od dłuższego czasu miałem ochotę… będzie to również mały eksperyment biznesowy.
Pierwszy prototyp naskrobany w 2-3 dni
Pod koniec ostatniego roku miałem ochotę pobawić się trochę Phaserem.
Po 2-3 dniach zabawy powstał taki oto prototyp. 3 Proste levele, trochę podstawowej mechaniki gry i kod źródłowy, który był pisany w 100% na czuja, bo tak naprawdę nie mam większego pojęcia o JS. Coś wiem tu i tam, ale dzięki temu projektowi, chcę moją wiedzą usystematyzować. Tu pojawia się pierwszy cel tego projektu:
Cel pierwszy:
w końcu napisać coś w JavaScripcie (większego niż projekt na 2 wieczory) i podszkolić się w tym języku programowania.
Dla tych, którzy nie mają ochoty odpalać prototypu – tutaj krótki filmik z wybuchu w grze. 😉
Chętnie przyjrzę się stronie biznesowej wydawania gier przeglądarkowych
Istnieje taki blog, który od jakiegoś czasu śledzę: TrueValhalla. Autor dzieli się tam swoimi wyniki z monetyzowania gier webowych. Wydał też ebooka, w którym opisuje swoje doświadczenia w zarabianiu na takich projektach. Kupuję ebooka, przeczytam i wrzucę niedługo jakąś recenzję 🙂 Od razu uprzedzam, ze nikomu nie wyślę plików tej książki. Sam z piractwem swojej książki nie walczę, ale w żadnym przypadku nie chcę się przyczyniać do piracenia pracy kogoś innego. Matthew to świetny gość, podziwiam to co robi i uważam, że jego produkty są warte swojej ceny.
Czyli oprócz zebrania większego doświadczenia w JavaScripcie, mam zamiar zainteresować się nowym modelem biznesowym – zarabianie na małych grach webowych. Nie chcę sprawić, by było to moje źródło utrzymania. Traktuję to jako eksperyment. Za cel stawiam sobie zarobienie przynajmniej 100zł na grze webowej. Na grze mobilnej już trochę zarobiłem, czas na krótki eksperyment z grą webową.
Cel drugi:
dowiedzieć się więcej o zarabianiu na grach webowych, dzielić się tą wiedzą i spróbować zarobić na takim projekcie gry przeglądarkowej przynajmniej 100zł.
Postępy projektu możecie śledzić na GitHubie. Aktualnie wrzuciłem tam tylko stary prototyp.
Plan
Aktualny plan wygląda następująco:
- Pisać w miarę czysto projekt (nie chcę, by kod wyglądał tak jak tym prototypie pisanym „na czuja” ;)), by podciągnąć się w JS. Gra ma obsługiwać klawiaturę, gamepad i urządzenia mobilne.
- Kupić i przeczytać ebooka o monetyzowaniu gier webowych.
- Spróbować zarobić na tym projekcie przynajmniej 100zł.
- Po drodze dzielić się wiedzą.
- Robić projekt dla przyjemności. Przede wszystkim ma to być przyjemny side project, do którego chcę nagrywać humorystyczne devlogi.
To tyle. 🙂 Have fun.
Trzeci odcinek „Twórców Niezależnych” i start konkursu „Daj Się Poznać”! Nauka Phasera, systematyzowanie wiedzy z JS i omawianie prototypu projektu
gdzie masz RSS kategorii konkursowej? 😀
O tu: https://www.javadevmatt.pl/category/dsp2017/feed/
Brzmi ciekawie, czekam na dalszy rozwój wydarzeń. A na ten blog, który podajesz trafiłem już jakiś czasu i muszę przyznać, że podawane liczby robią wrażenie 🙂
[…] pierwszym wpisie na temat moich planów związanych z projektem konkursowym wspomniałem o celach projektu mojej […]
[…] RSS na WordPressie. Udało się natrafić na komentarz pod postem innego uczestnika konkursu: JavaDevMatt (którym z resztą zainteresowałem się wcześniej i zacząłem obserwować dzięki podcastowi […]
[…] głównie moim pierwszym celu projektu rozwijanego w ramach „Daj Się Poznać” – systematyzowanie wiedzy […]
[…] mojego pierwszego celu projektu powoli jestem […]
[…] Celem projektu jest usystematyzowanie mojej wiedzy związanej z js/phaserem i zrealizowanie eksperymentu monetyzacji (chcę zarobić jakąś symboliczną kwotę dla testu) takiego projektu. Więcej o celach tego projektu pobocznego w tym wpisie. […]