JavaDevMatt.pl – Mateusz Kupilas

Programista, przedsiębiorca, gamedev, bloger.

Projekt do „Daj Się Poznać” – cele i wstępny plan.

2 marca ruszył konkurs blogowo-programistyczny „Daj Się Poznać„! W ramach tego konkursu mam zamiar rozwijać pewien mały projekt, na którego od dłuższego czasu miałem ochotę… będzie to również mały eksperyment biznesowy.

Pierwszy prototyp naskrobany w 2-3 dni

Pod koniec ostatniego roku miałem ochotę pobawić się trochę Phaserem.

Po 2-3 dniach zabawy powstał taki oto prototyp. 3 Proste levele, trochę podstawowej mechaniki gry i kod źródłowy, który był pisany w 100% na czuja, bo tak naprawdę nie mam większego pojęcia o JS. Coś wiem tu i tam, ale dzięki temu projektowi, chcę moją wiedzą usystematyzować. Tu pojawia się pierwszy cel tego projektu:

Cel pierwszy:

w końcu napisać coś w JavaScripcie (większego niż projekt na 2 wieczory) i podszkolić się w tym języku programowania.

Dla tych, którzy nie mają ochoty odpalać prototypu – tutaj krótki filmik z wybuchu w grze. 😉

Chętnie przyjrzę się stronie biznesowej wydawania gier przeglądarkowych

Istnieje taki blog, który od jakiegoś czasu śledzę: TrueValhalla. Autor dzieli się tam swoimi wyniki z monetyzowania gier webowych. Wydał też ebooka, w którym opisuje swoje doświadczenia w zarabianiu na takich projektach. Kupuję ebooka, przeczytam i wrzucę niedługo jakąś recenzję 🙂 Od razu uprzedzam, ze nikomu nie wyślę plików tej książki. Sam z piractwem swojej książki nie walczę, ale w żadnym przypadku nie chcę się przyczyniać do piracenia pracy kogoś innego. Matthew to świetny gość, podziwiam to co robi i uważam, że jego produkty są warte swojej ceny.

Czyli oprócz zebrania większego doświadczenia w JavaScripcie, mam zamiar zainteresować się nowym modelem biznesowym – zarabianie na małych grach webowych. Nie chcę sprawić, by było to moje źródło utrzymania. Traktuję to jako eksperyment. Za cel stawiam sobie zarobienie przynajmniej 100zł na grze webowej. Na grze mobilnej już trochę zarobiłem, czas na krótki eksperyment z grą webową.

Cel drugi:

dowiedzieć się więcej o zarabianiu na grach webowych, dzielić się tą wiedzą i spróbować zarobić na takim projekcie gry przeglądarkowej przynajmniej 100zł.

Postępy projektu możecie śledzić na GitHubie. Aktualnie wrzuciłem tam tylko stary prototyp.

Plan

Aktualny plan wygląda następująco:

  • Pisać w miarę czysto projekt (nie chcę, by kod wyglądał tak jak tym prototypie pisanym „na czuja” ;)), by podciągnąć się w JS. Gra ma obsługiwać klawiaturę, gamepad i urządzenia mobilne.
  • Kupić i przeczytać ebooka o monetyzowaniu gier webowych.
  • Spróbować zarobić na tym projekcie przynajmniej 100zł.
  • Po drodze dzielić się wiedzą.
  • Robić projekt dla przyjemności. Przede wszystkim ma to być przyjemny side project, do którego chcę nagrywać humorystyczne devlogi.

To tyle. 🙂 Have fun.


8 thoughts on “Projekt do „Daj Się Poznać” – cele i wstępny plan.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *