JavaDevMatt.pl – Mateusz Kupilas

Programista, przedsiębiorca, gamedev, bloger.

Wersja beta projektu Evil Slime City! Niedługo finalizujemy eksperyment

Obiecałem, że domknę temat eksperymentu z projektem pobocznym, który rozwijałem w ramach konkursu #dajsiepoznac. 🙂 W ramach projektu prowadziłem DevLoga. Celem numer dwa (pierwszym celem było podszkolenie się w js) było sprawdzenie w praktyce, jak trudno jest zarobić parę groszy na proste grze webowej – takiej pseudo “flashowej”.

W jednym z tych DevLogów poruszyłem temat monetyzacji. Zrobiłem w nim research na podstawie pewnego e-booka:

Zarabianie na grach webowych? Research i obiecana recenzja e-booka blogera TrueValhalla

Czas zabrać się za to co najtrudniejsze w projektach… kończenie ich. 😉

Od ostatniego Devlogu chciałem dodać do gry leaderboard, parę leveli, wypróbować w praktyce wyżej opisany sposób na monetyzację i na tym zamknąć projekt. Zatem do dzieła!

Leaderboard

Rozważałem jaki leaderboard zaimplementować w grze. Zdecydowałem się na rozwiązanie App42 Cloud Api. Planuję serię na YT z Phaserem, w której wspólnie coś takiego zaimplementujemy. 🙂 Aktualnie zapraszam np. do tego artykułu, w którym opisano jak zaimplementować taki leaderboard.

Oto jak całość wygląda w grze:

Zdecydowałem się na 2 leaderboardy. Jeden dla poziomu prostego (easy mode) oraz dla trudnego (hard mode).

5 nowych poziomów + drobne usprawnienia

Celowałem w 20 poziomów. Okazało się jednak, że ostatnie poziomy są na tyle trudne, że nowe osoby potrzebuję około 15-20 minut, by przejść całość, a taka długość gry mi wystarcza… zostajemy zatem przy 15 poziomach. Grupą docelową są pracownicy biurowi, którzy nudzą się w pracy i chcą w coś 10 minut pograć. Aktualny stan gry te wymagania spełnia.

Dostałem od kolegi taką uwagę, że gra się dobrze, ale w okolicy 13 poziomu był już trochę znużony… gdy powiedziałem, że poziomów jest 15, to wspomniał, że gdyby wiedział to wcześniej, to na pewno skończyłby grę. 😀 Dlatego wrzuciłem teraz do gry licznik poziomów (widzimy ile nam zostało) – zawsze do dodatkowy czynnik motywują, by przejść całość.

Dodałem też informację o naszym czasie: prosiły o to osoby, które grają, by wbić się na listę najlepszych wyników.

Zapraszam do testów!

Link do publicznej bety:

KLIK!

Prosiłbym o informacje co jest w grze niezrozumiałe, co jest za trudne – nie na tyle trudne, że np. nie da się przejść po 5-8 podejściach – po prostu to, czego kompletnie nie jesteście w stanie przejść.

Po zaimplementowaniu uwag z beta-testów i naprawieniu krytycznych bugów, zacznę wdrażać w życie plan monetyzacji. Oczywiście podzielę się wynikami. Celem jest zarobić na grze cokolwiek (pierwotnym celem było 100zł), by domknąć eksperyment z monetyzacją gier webowych. Sam jestem ciekawy wyników.

Może wpadnie paręset dolarów, a może nikt nie będzie zainteresowany – ważne, by domknąć eksperyment i pokazać wyniki! 😀


4 thoughts on “Wersja beta projektu Evil Slime City! Niedługo finalizujemy eksperyment

Pozostaw odpowiedź JavaDevMatt Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *