15 05 2017
DevLog #10 – liczymy czas w grze i naprawiamy bugi
Czas na kolejny devlog projektu rozwijanego w ramach #dajsiepoznac. Dzisiaj o wstępnym liczeniu czasu (by w późniejszym etapie dodać ranking – kto najszybciej przeszedł grę), naprawianiu bugów, nowym poziomie (testowanie pionowego poruszania się po planszy) i innych drobnych poprawkach.
Zacznijmy od nowego poziomu
To co najciekawsze wrzućmy na początek: nowy poziom. Dotychczas w projekcie poruszaliśmy się tylko poziomo. Stworzyłem krótki poziom, w którym możemy poruszać również pionowo. Starałem się wprowadzić jakiś element zaskoczenia dla gracza. 😉 Efekt widoczny na gifie poniżej:
Bugfix!
Podczas testowania podpadł pewien bug. Gdy zebraliśmy power-up, który wystrzeli nas w górę i następnie zginęliśmy przed jego aktywacja, to dźwięk „wystrzału” pojawiał się po respawnie. Powodem był jeden plik dźwiękowy, który odtwarzał się dla całej sekwencji (która trwała 3 sekundy – sekwencję widać zresztą na gifie z nowego poziomu). Teraz jest to podzielone na osobne dźwięki i „wystrzał” odtworzy się tylko, gdy faktycznie szlam zostanie wystrzelony.
Mute button bardziej w bok
Ostatnio pojawiły się opinie, że mute button za bardzo zachęca, by wyciszyć grę. Był na froncie gry:
Przeniosłem go zatem w inne miejsce:
Testowanie nowej grafiki „strzałki”
Na Facebooku odezwał się do mnie pewien Bartosz i zaproponował stworzenie jakiejś grafiki:
Cześć. Jestem początkującym grafikiem i szukam okazji, żeby zebrać trochę doświadczenia. Moje portfolio – http://perkoz.portfoliobox.net Poszukujesz może takiej pomocy? Mógłbym zaprojektować grafiki do gry nad którą właśnie pracujesz, na media społecznościowe lub blog.
Zaproponowałem stworzenie grafiki dla power-upu w grze (zastąpienie dotychczasowej strzałki).
Aktualnie Bartosz wymyślił coś takiego:
edit… właśnie dostałem nową wersję. Jeszcze nie wrzuciłem jej do projektu:
Testowo wrzuciłem tę grafikę do gry. Możliwe, że jeszcze trochę to obrobimy. Wydaje mi się, że trochę gryzie się to z całością, ale tak szczerze, to kompletnie nie znam się na grafice. 😉
Dummy Timer
Wrzuciłem prosty „dummy timer”, który licz w tle czas. W przyszłości chcę wprowadzić jakiś prosty ranking, w którym możemy pochwalić się najlepszym wynikiem.
- Chcecie się sprawdzić i zobaczyć ile potrzebujecie na przejście aktualnej wersji gry? Tu możecie zagrać w aktualną wersję i pod koniec zobaczycie swój czas.
- Tu macie TAG z kodem źródłowym z tego DevLogu.
Co dalej?
Do końca maja (czyli końca konkursu #dajsiepoznac) nie zrealizuję celu przetestowania monetyzacji projektu – może uda się to zrobić w czerwcu. Postaram się za to domknąć jakiś etap projektu, by projekt dobrze prezentował się jako całość. Zrobię jakąś prostą stronę, na której będzie można pograć i poczytać o projekcie, dodam ranking najlepszych wyników… może uda się wcisnąć jeszcze planowany „hard mode”, w którym mamy ograniczoną liczbę skoków? Zobaczymy. 🙂 Do następnego!
Milion wyświetleń na YT – ile to sprzedało książek? Utrzymywanie chęci do pracy nad projektem pobocznym
Cześć!Kiedy będę mógł kupić papierową wersję twojej książki?I gdzie?
W sklepie bloga: http://javadevmatt.shoplo.com/
Aktualnie sprzedaż jest wstrzymana (by na spokojnie wysłać to z przedsprzedaży), ale pod koniec następnego tygodnia pewnie wznowię.
Szkoda że nie załapałem się na przedsprzedaż.Pewnie Ci z przedsprzedaży mieli jakieś gratisy/bonusy/dodatkowe korzyści 🙂
Książka z podpisem + mały rabat. Pewnie gdy wznowię sprzedaż, to wrzucę tymczasowo jakiś kod promocyjny dla spóźnialskich. 😀
Dzięki!Czekam w takim razie(mam nadzieję ze tydzień) 😉