JavaDevMatt.pl – Mateusz Kupilas

Programista, przedsiębiorca, gamedev, bloger.

DevLog #09 – Reagowanie na sugestie testerów

Kolejny DevLog projektu rozwijanego w ramach #dajsiepoznac! Dzisiaj o reagowaniu na sugestie testerów, nowym poziomie oraz planach na sprytne przedłużenie żywotności gry.

Wyróżnienie „lavy” od reszty tła – dzięki za pull request!

W ostatnim tygodniu udostępniłem aktualny stan gry w paru miejscach. Bardzo często pojawiały się głosy i większą czytelność otoczenia:

„Bagno Śmierci też bym odróżnił jakoś. Po pierwszym etapie nie wiedziałem jak czerwony mógł umrzeć, skoro spadł w to samo po czym chodziłem ja. Na drugim etapie zrzuciłem gościa, nie umarł i trochę się zdziwiłem. Myślałem, że może trzeba zrzucić z większej wysokości, albo w jakieś specjalne miejsc…. I tu ogarnąłem, że jest taka tekstura, która trochę faluje xD”

„Woda fajnie jakby miała inny kolor, odcień bo mi się zlewało.”

„Gra dobra tylko troszkę za bardzo platformy się z tłem zlewają ale w ogólnym odcczuciu mocno wciągająca”

Grałem, wg mnie fizyka spoko, i tylko tak jak większość że się platformy zalewają”

Na szczęście pojawił się ktoś, kto zrobił sensowny pull request z nową grafiką „bagna śmirci”. 😉

Z nową „lavą” gra wygląda teraz tak:

Zdecydowanie jest czytelniej.

Zastąpienie mockowej tekstury

TNT w roboczej wersji gry było tymczasowo zapożyczone z Minecrata – ot jako placeholder. Wrzuciłem w końcu asset, który mogę wykorzystać w grze, którą kiedyś gdzieś się wyda:

Wykorzystałem dynamit z openclipart. Swoją drogą świetna strona, by czerpać z darmowych grafik.

Mute button

Kolejna sugestia osób testujących grę:

może przycisk „mute” żeby ludzie w biurach mogli po cichaczu grać:P

„Jak dla mnie muzyka jest nieco zbyt głośno, podpisuję się też pod zlewaniem się tła z platformami”

Zaimplementowałem w menu mute button. Pomyślę może jeszcze jak grafikę głośnika bardziej dopasować do klimatu produkcji.

Sam mute jest w Phaserze banalny do zaimplementowania:

game.sound.mute = true;

Nowy poziom

W ostatnim tygodniu udało się ukończyć jeden nowy poziom gry. Drugi zacząłem, ale nie jest jeszcze gotowy, by go teraz pokazać.

Co dalej? Pomysł na przedłużenie żywotności gry

Dostałem feedback, by spróbować poprawić animację skakania szlamu – by było dynamiczniej. Zobaczę co da się w tej kwestii zrobić. Oprócz tego pracuję nad nowymi poziomami. Docelowo chciałbym, by gra miała z pół godziny gameplayu.

Myślę, czy nie zastosować taką sztuczkę game designu: dla graczy, którzy ukończą wszystkie poziomy (czyli mniejszość osób, które zagrają) dorzucić jakiś dodatkowy cel, by małym nakładem pracy sprytnie dodać grze „drugie życie” – zastanawiam się nad opcją speed runnerską – odpalenie gry w trybie speed run z możliwością zapisania swojego czasu w jakiejś liście wyników. Albo tryb typu challange, w którym mamy np. ograniczoną liczbę skoków na daną planszę.

Ewentualnie zawsze mierzyć czas przejścia gry i pod koniec oferować leaderboard. Zawsze to dodatkowa motywacja, by przejść grę jeszcze raz – tym razem trochę szybciej. Opcja ograniczonej ilości skoków (opcjonalne włączenie jej w menu – standardowo gracz gra po staremu) jest banalna do zaimplementowania, a na pewno to dodatkowy smaczek dla osób, które chcą spędzić w grze więcej niż paręnaście minut. Mały nakład pracy, a pewnej grupie odbiorców prawie dwukrotnie przedłuży żywotność gry.

Do następnego!


2 thoughts on “DevLog #09 – Reagowanie na sugestie testerów

  • Tomek pisze:

    Przyjemnie się gra, ale wydaje mi się, że kolejne levele powinny być ciut trudniejsze, bo dalsza gra byłaby nudząca. Z przyjemnością zobaczyłbym również coś takiego jak secret level. Oraz, może chciałbyś się zastanowić nad dodaniem jakiś punktów, gwiazdek, grzybków, whatever, coś co po zebraniu pewnej ilości pozwoliłoby na obliczenie oceny poziomu. Przykładowo: za 5 gwiazdek ocena A, lub ukazywały by się one na kończącym level ekranie(no i właśnie, coś takiego przydołoby się zobaczyć, a także ekran z tabelą leveli)? z naiecierpliwościa czekam na dalsze efakty:) Pozdrawiam.

  • Leon Czerwiński pisze:

    Banalny pomysł ale np. można by dodać jakieś pieniążki do zbierania, za które można by odejmować kilka sekund w trybie speedruna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *