JavaDevMatt.pl – Mateusz Kupilas

Programista, przedsiębiorca, gamedev, bloger.

DevLog #08 – Feedback (oraz zmiany po nim) i wirtualny joystick zamiast akcelerometru

Czas na kolejny DevLog projektu rozwijanego w ramach #dajsiepoznać. Poświęciłem trochę czasu na to, by pokazać aktualny stan projektu i zebrać feedback. Sam jestem na wiele rzeczy ślepy (w końcu rozwijam projekt), więc warto zasięgnąć trochę opinii z zewnątrz.

Parę zmian od razu wprowadziłem w życie… powstał też jeden nowy level gry. 😀

Testowanie i feedback

O testowanie i feedback poprosiłem na programistycznym slacku i paru innych miejscach w sieci m. in. na grupie facebookowej mojego bloga oraz na dwóch innych grupach: klik i klik.

Oto parę wniosków wyciągniętych z takiego testowania:

  • do sterowania na klawiaturze warto dodać spację (do skakanania) – paru osobom niewygodnie było na samych strzałkach,
  • platformy bardzo zlewają się z tłem,
  • power up, po którym jesteśmy wystrzeleni w górę, może być mylący i niezrozumiały dla gracza,
  • znowu o tym power-upie. Gdy w niektórych momentach źle go użyjemy, gracz musi celowo się zabić, by ponownie spróbować – może jakiś reboot powerupu? Po co gracz ma tracić czas?
  • może warto dodać jakieś dodatkowe zagrożenia? By gra była mniej statyczna.
  • dostałem feedback od jednej osoby, że fizyka jest „dziwna” – to na razie pojedynczy przypadek – większość uznała, że jest w porządku.

Są to na pewno już rzeczy, z którymi można małym nakładem pracy coś zrobić.

Pierwsze zmiany po feedbacku

Próbowałem różne rozwiązania z platformami, które zlewają się z tłem. Na razie nic mi się nie spodobało – gdy je bardziej wyróżniałem, całość bardzo traciła na spójności. Stwierdziłem na razie, że wyróżnię tylko ruchomą platformę, bo z nią mogą być największe problemy.

Kolejna rzecz, którą zmieniłem to respawn znajdziek, które wystrzelą szlam. Gracz nie jest przez to tak mocno karany za błąd. Mniej frustracji, mniej nudy przez powtarzanie poziomu, który już znamy.

Możemy już skakać spacją. Banalna zmiana, a podobno niektórym bardzo poprawiła przyjemność z grania – dla mnie było to zupełnie obojętne, czy spacja, czy strzałka w górę – dlatego dajemy produkt do przetestowania przez innych. Sami jesteśmy zwyczajnie ślepi, na niektóre sprawy.

Jeden nowy level

Tworzenie sensownego poziomu zajmuje jednak więcej czasu niż początkowo myślałem. 😉 Oto nowy poziom, który stworzyłem w ostatnim tygodniu:

Wirtualny joystick zamiast akcelerometru

Od początku nie byłe w 100% przekonany do akcelerometru dla urządzeń mobilnych. Podobało mi się, że można coś takiego zaimplementować w js, ale opinie osób trzecich tylko potwierdzały, że nie jest to nadal dobre rozwiązanie dla obsługi mobilek.

Zdecydowanie się więc na takich wirtualny joystick.

Wykorzystałem w tym celu ten plugin. Polecam. Proste w implementacji. Tu możecie pobrać demo tego rozwiązania, które bez problemu możecie przenieść do swoich projektów.

Chętnie zbiorę więcej opinii i propozycji

W aktualną wersję można zagrać tutaj. Chętnie zbiorę dalszy feedback i opinie. Coś jest za trudne, albo niezrozumiałe dla gracza? Chętnie przeczytam świeże spojrzenie na projekt.

Dla tych, których interesuje kod źródłowy aktualnego stanu projektu. Założyłem znowu TAG dla stanu kodu z tego DevLogu.

Co dalej?

Będę kontynuował zbieranie feedbacku, bo można przez to realnie polepszyć produkt. Oprócz tego dalej cisnę dodawanie poziomów. Obawiam się, że na eksperyment z monetyzacją może zabraknąć czasu w tym konkursie (#dsp trwa do końca maja) – najwyżej tę część zrealizuję po zakończeniu konkursu – trudno.

Na majówkę zapowiadana jest kiepska pogoda, więc pewnie będę miał wymówkę, by więcej posiedzieć przy tym projekcie, a mniej czasu spędzić z normalnymi ludźmi. : >

Do następnego!


6 thoughts on “DevLog #08 – Feedback (oraz zmiany po nim) i wirtualny joystick zamiast akcelerometru

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *