JavaDevMatt.pl – Mateusz Kupilas

Programista, przedsiębiorca, gamedev, bloger.

DevLog #07 – nowe poziomy, gamepad i drobne poprawki

Czas na nowy DevLog projektu rozwijanego w ramach konkursu #dajsiepoznac.

Dzisiaj będzie o nowych poziomach w projekcie, trochę generalnych informacji na temat teorii tworzenia poziomów, prostej integracji gamepadu oraz o jednym pull requeście z drobnymi usprawnieniami. Zapraszam. 🙂

Trochę teorii o tworzeniu poziomów

Kanał Extra Credits ma parę ciekawych filmów związanych z tematem Game Design. O ile wcześniej niesłyszeliście tej analizy pierwszego levelu w grze Mario, to warto nadrobić. Trochę ponad 5 minut, a informacje są bardzo ciekawe.

Najważniejszy wniosek dla mnie to:

„Short iteration cycles are your friend”

Krótka iteracja. Gdy wprowadzam na poziom jakiś nowy element, który może sprawić graczowi problemy, to nie lepiej wrzucić to na początek planszy, by gracz mógł szybko ponowić nieudaną próbę. Po tym względem widzę w starych poziomach projektu pewien problem… już piszę sobie taska, by to na za tydzień poprawić. 😉 Naprawdę warto pooglądać trochę takich materiałów o teorii GameDesignu i pod tym kątem przeanalizować swoje wypociny. Nawet niepozorne zmiany mogą bardzo pozytywnie wypłynąć na odbiór projektu.

Tomasz podesłał mi niedawno poniższy film Quaza.

Wyjaśnione jest tam m. in. bardzo ciekawe pojęcie – Kishōtenketsu. To metoda konstruowania poziomów, w której wprowadzamy jakiś pomysł, rozwijamy go, zaskakująco ją zmieniamy i łączymy wszystko w zakończeniu.

Powstały 2 nowe poziomy

Zapowiadałem, że będę brał się za nowe poziomy. Wczoraj znalazłem chwilę i dodałem do gry 2 takie poziomy. 😀 W całość możecie pograć klikając tutaj (stan gry na ten DevLog).

Nowy poziom 1 (poziom 4).

Nowy poziom 2 (poziom 5).

Po tym jak trochę doczytałem i naoglądałem się teorii tworzenia poziomów, pewnie poprawię parę szczegółów w dotychczasowych poziomach. Nie należy się rzucać na masowe tworzenie poziomów, w które nikt nie zagra. Lepiej mieć ich mniej, ale za to lepiej przemyślanych.

Pull request z drobnymi poprawkami

Znowu pojawił się pull request do projektu. Tym razem z drobnymi poprawkami pomógł Adam. Dziękuję. 🙂

Pierwsza integracja gamepadu

Chwilę przysiadłem również do integracji gamepadu z xboxa. Bardziej jako ciekawostka „czy się da” – wątpię, czy ktokolwiek gra w gry webo padem. 😀

Wszystko zrobiłem zgodnie z przykładem na stronie Phasera.

Co za tydzień?

Stan kodu źródłowego z tego DevLogu możecie zobaczyć tutaj – znowu założyłem mu odpowiedni TAG. Zagrać w aktualną wersję możesz tu (stan gry na ten DevLog).

Teraz czas skupić się na treści. Ponad połowa konkursu #dajsiepoznac za nami, a chcę jeszcze potestować monetyzację takiej gry webowej… zdecydowanie muszę przysiąść do tworzenia poziomów. 🙂


One thought on “DevLog #07 – nowe poziomy, gamepad i drobne poprawki

  • Krystian Kolad pisze:

    A człowiek sobie nie zdawał sprawy, jak bardzo przemyślane może być tych kilka początkowych pikseli w Mario ;D

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *