2 07 2017
Co dalej? Powrót do tutoriali i inne plany
Kiedyś obiła mi się o uszy taka prosta reguła, której chcę się trzymać:
Set a goal – reach it – plan again.
Moim celem na pierwszą połowę tego roku było wydanie książki papierowej. Cel udało się zrealizować – parę rzeczy warto jeszcze zoptymalizować (o czym za chwilę), ale generalnie cel samodzielnego wydania książki mogę już odhaczyć.
Całość podsumowałem w formie retrospektywy:
Retrospektywa z samodzielnego wydania książki „Junior Developer”
Teraz czas, by planować co robić dalej… i może zrobić sobie w końcu jakiś urlop 😀
Optymalizacja tego co udało się zbudować
Przez prawie 3 lata naprodukowałem się na YouTube i na blogu z materiałami. Czas to wszystko teraz trochę zoptymalizować, by kierować użytkownika w odpowiednie miejsca (np. promować wydaną książkę), czy lepiej prezentować starsze treści dla nowego czytelnika.
W tym celu zrobiłem solidny update podstron:
Te podstrony były bardzo przestarzałe (zawierały informacje sprzed ponad roku).
Podobnych optymalizacji wymaga parę obszarów mojej działalność. Potrzebuję m. in.
- nowego filmu promocyjnego książki (stary film dotyczy typowo e-booka i był nagrany z myślą o akcji crowdfundigowej – zdecydowanie muszę nagrać nowy),
- strony z wizytówką, którą mógłbym wysyłać firmom, które są zainteresowane współpracą reklamową (mam to wszystko bardzo porozrzucane),
- nowego filmu zapraszającego na kanale YT (stary jest mocno nieaktualny),
- optymalizacji opisów większości moich filmów i wpisów na blogu.
Niby takie drobne sprawy – ale przez różne drobne niedociągnięcia długofalowo dużo się przez to traci. Zadziwiająco dużo czasu schodzi na taką optymalizację.
Powrót do nagrywania tutoriali
Przez sprawy związane z książką ostatnio trochę zaniedbałem nagrywanie tutoriali. Jest to jedna z rzeczy, którą chcę w końcu wznowić. 😀 Lubię je nagrywać, ale ostatnio brakowało na to czasu.
Na pierwszy ogień pójdzie domknięcie serii „Praktyczne Programowanie” z LibGDX. Później zobaczmy co się dalej wymyśli. Może Phaser?
Trzeba w końcu odpocząć
Ostatni tydzień zrobiłem sobie już trochę luźniejszy, ale warto w końcu wybrać się na jakiś normalny urlop. Nie pamiętam kiedy ostatnio tydzień z rzędu nie zajmowałem się jakimś swoim projektem. Jak pracowałem na etacie i brałem urlop, to praktycznie zawsze pracowałem przy swoich projektach. 😉 Mam nadzieję, że w sierpniu uda się zrobić sobie więcej niż tydzień normalnego urlopu – docelowo planowane jest 12 dni. 😀
Wiem jaki podcast chciałbym prowadzić
Już kiedyś planowałem założenie podcastu, w którym robiłbym wywiady. Powstał nawet jeden sensowny odcinek. Planowałem rozmawiać z ludźmi o nauce programowania, ale ten temat mi się już strasznie przejadł: ileż można. 😀 Gdy zabieram się za coś nowego (podcast z wywiadami), to chciałbym temat, na który mam ochotę. Strasznie lubię rozmawiać o realizowanych projektach… dodatkowo na blogu dużym zainteresowaniem cieszą się retrospektywy z moich projektów… to może podcast typowo o retrospektywach z projektów? Wiem, że chciałbym coś takiego prowadzić, albo przynajmniej chciałbym spróbować nagrać 2-3 odcinki, by zobaczyć jak się pomysł przyjmie. 🙂 W trzecim kwartale tego roku zobaczymy, czy pomysł przejdzie.
Powoli pracuję nad drugim produktem
W podsumowanie roku pisałem o tym, że mam zamiar wydawać mniej więcej jeden produkt na rok, by finansować czas, który poświęcam na bloga i kanał YouTube. Nie chcę jeszcze zdradzić nad czym aktualnie pracuję, bo nie jestem jeszcze w 100% pewny, czy na pewno na to się zdecyduję… na razie zdradzę tylko, że prototypuję produkt edukacyjno/rozrywkowy – gatunkowo coś, co „od zawsze” chciałem zrobić. Może niedługo zdradzę szczegóły. 😉
Domknięcie eksperymentu z grą webową Evil Slime City
W ramach inicjatywy #dajsiepoznac pisałem DevLoga projektu gry webowej. Chcę dokończyć eksperyment monetyzacji takiej gry webowej w sposób, który opisałem w tym wpisie (czyli przez „sponsorship). Mam nadzieję, że uda się projekt domknąć w lipcu i będę mógł zdać raport z eksperymentu monetyzacji małej gry przeglądarkowej. 🙂 Ostatnio dorobiłem już m. in. tablicę najlepszych wyników. Dodam jeszcze parę plansz (aktualnie jest ich 10) i postaram się uderzyć z grą do portali z grami webowymi.
Jak masz ochotę zagrać i spróbować zapisać się na tablicę wyników: tu masz link do grywalnej wersji.
Retrospektywa z samodzielnego wydania książki „Junior Developer” Wersja beta projektu Evil Slime City! Niedługo finalizujemy eksperyment
Pomysł z podcastem zdecydowanie w dechę. Super byłoby posłuchać takich restrospektyw z udanych czy nieudanych projektów, zwłaszcza prowadząc lub próbując brać się za jakieś swoje.
Również czekam na podcast!