JavaDevMatt.pl – Mateusz Kupilas

Programista, przedsiębiorca, gamedev, bloger.

Spis treści drugiego wydania ebooka i książki papierowej „Junior Developer” – wersja przed redakcją

Wszystko domknięte i jutro wysyłam drugie wydanie ebooka (i treść wersji papierowej) do redakcji/korekty! 😀

Przypominam, że osoby, które kupiły lub kupią pierwsze wydanie, otrzymają również drugie wydanie, gdy te przejdzie korektę i przeróbkę na formaty mobilne.

Trwa też przedsprzedaż wydania papierowego, na której książkę możecie kupić ciut taniej – przedsprzedaż będzie zakończona jakoś na początku kwietnia. Szczegółową datę podam, gdy będę miał więcej informacji od drukarni. Więcej o samym wydaniu papierowym przeczytacie tutaj. Preview ebooka można otrzymać po dodaniu się do listy mailowe (prawa kolumna bloga).

Prosiliście o spis treści drugiego wydania „Junior Developera” – oto on. Po redakcji/korekcie minimalnie się on zmieni, ale z grubsza powinien on wyglądać mniej więcej tak:

1. Sponsorzy…………………………………………………………………..10
2. Partnerzy projektu ………………………………………………………11
3. O czym i dla kogo jest ta książka?.………………………………..12
4. Po co to wszystko? ……………………………………………………..15
5. Dlaczego nie warto zostać programistą?…………………………17
5.1. Dla pieniędzy……………………………………………………….17
5.2. Bo to „łatwa praca w biurze”………………………………….19
5.3. MUSISZ się ciągle rozwijać i śledzić nowości…………20
5.4. Dlaczego w takim razie warto zostać programistą?…..22
6. Do rzeczy: co powinieneś potrafić, by zacząć pracę jako programista?……………25
6.1. Język Angielski……………………………………………………26
6.2. Umiejętność szukania informacji……………………………27
6.3. Rozbijanie zadań na małe części i skupienie się na jednej rzeczy jednocześnie…………………………………………..28
6.4. Napisać (nawet bardzo mały) projekt od początku do końca……………………………………………………………………….29
6.5. Potrafić skonfigurować środowisko pod projekt……….32
6.6. Podstawy baz danych (generalnie zapisywanie i czytanie danych), technologii webowych, działania sieci, programowania obiektowego, pisania testów i web serwisów……………………………………………………….34
6.7. Parsowanie danych: JSON i XML………………………….37
6.8. Praca z narzędziem kontroli wersji: np. Git……………..37
6.9. Usprawnianie pracy w IDE, czy innym środowisku….38
6.10. Dla tych, którzy nigdy nie mieli do czynienia z programowaniem – od jakiego języka zacząć?………………..39
6.11. Znasz już rzeczy opisane w tym rozdziale i chciałbyś wiedzieć, kiedy jesteś senior developerem?……………………40
7. Szkoła, studia i odwieczne pytanie o matematykę……………49
7.1. Zaczniemy od najczęstszego pytania………………………49
7.2. Jak podchodziłem do kwestii szkoły/studiów…………..50
7.3. Dlaczego moim zdaniem warto iść na studia (informatyczne)…………52
7.4. Dlaczego moim zdaniem nie warto iść na studia (informatyczne)……….54
7.5. Krótko o belfrach………………….56
8. CV, rozmowy kwalifikacyjne i sam proces szukania pracy….57
8.1. Co zawierało moje pierwsze CV przy pierwszej pracy programisty i dlaczego było do bani………..57
8.2. Drugie CV – jest poprawa, ale mogło być lepiej………60
8.3. Jakbym dzisiaj przygotował CV…………………………….61
8.4. Proces szukania pracy…………………62
8.5. Rozmowy kwalifikacyjne………………………63
8.6. Zbieraj doświadczenie w aplikowaniu i wyciągaj wnioski……..65
8.7. Zadanie praktyczne…………65
8.8. Dlaczego nie polecam zaczynać od pracy zdalnej/freelancingu……….67
8.9. Przydatne portale………………………………………………….68
8.10. Wątpisz w siebie, chociaż sporo wiesz? Prawdopodobne masz Impostor Syndrome…………………….69
8.11. Podsumowanie……………………………………71
9. Dzień, organizacja i role w pracy. Agile, Scrum i inne mądre słówka………………….72
9.1. Agile, Scrum i inne mądre słówka………………………….73
9.2. Lepiej pracować z podejściem agile’owym?…………….76
9.3. Sprint…………………………………………………………………77
9.4. Role w takiej organizacji pracy………………………………79
9.5. Podsumujmy krótko czego się już nauczyłeś……………82
10. Praktyczna ścieżka rozwoju – same konkrety……………….84
10.1. Język Angielski………………………………………………….84
10.2. Umiejętność szukania informacji………………………….87
10.3. Dopisywanie „example” do szukanej rzeczy………….88
10.4. Nie bój się szukać (nawet prostych rzeczy)……………90
10.5. Szukaj i nabieraj doświadczenia…………………………..92
10.6. Krótki kurs zaawansowanego szukania w Google…..92
10.7. Rozbijanie zadań na małe części i skupienie się na jednej rzeczy jednocześnie…………………………………………..94
10.8. Karteczki samoprzylepne – popularne „sticky notes”94
10.9. Trello – proste w obsłudze narzędzie do rozbijania zadań…………………………………………………………………………97
10.10. Ćwiczenie skupiania się/wyciszania się – krótko o medytacji (możesz olać ten punkt)………………………………..98
10.11. Napisanie (nawet bardzo małego) projektu od początku do końca………………………..99
     10.11.1. Manager schroniska dla zwierząt………………..100
     10.11.2. Pierwsza gra…………………………………………….103
10.12. Skonfigurowanie środowiska pod projekt…………..105
10.13. Rzeczy, w których powinieneś się orientować:……108
     10.13.1. Pliki z danymi, zapisywanie i czytanie danych…………………..109
     10.13.2. Bazy danych…………………………………………….111
     10.13.3. Podstawowe technologie webowe………………112
     10.13.4. Protokoły komunikacyjne………………………….115
     10.13.5. Programowanie obiektowe………………………..117
     10.13.6. Web serwisy…………………………………………….120
     10.13.7. Testy jednostkowe……………………………………123
     10.13.8. Parsowanie danych JSON i XML……………….125
     10.13.9. Dodawanie bibliotek i budowanie projektu….126
     10.13.10. Praca z bugami i proces debugowania……….127
     10.13.11. Praca z narzędziem kontroli wersji: np. git.. 128
   10.14. Usprawnianie pracy w środowisku programistycznym…………………131
   10.15. Podsumowanie……………………………………………….134
11. Skąd się uczyć? – lista polecanych stron/materiałów……136
11.1. Najlepszy start w programowanie – świetna (i darmowa!) książka….136
11.2. Start w Javie…………………………………………………….138
11.3. Krótkie i przyjemne wprowadzenie w Ruby (po polsku)………….142
11.4. Dobra książka do C++……………………………………….142
11.5. Źródła do nauki Pythona……………………………………143
11.6. Najlepsze źródło informacji o nowinkach w Androidzie – Android Weekly…………..145
12. Jak wygląda typowy tydzień pracy programisty?…………147
12.1. Planowanie, estymacja, meetingi………………………..147
12.2. Coś nagle nie działa i nie masz na to wpływu……….149
12.3. Zależności ciąg dalszy……………………………………….150
12.4. Bugfixing / debugging – szukanie i rozwiązywanie błędów………152
12.5. Czasami wszystko idzie gładko!…………………………154
12.6. Nauka w pracy………………………………………………….154
12.7. Krótkie podsumowanie „typowego tygodnia”………156
13. Jesteś gotowy do pierwszej pracy? Pytania…………………158
13.1. Podsumowanie…………………………………………………162
14. Pierwsze zadania programisty. Faktyczne zadania od czytelników………………………………………………………………….164
15. Co dalej? Parę słów na koniec…………………………………..186
15.1. Co dalej?………………………………………………………….186
 

4 thoughts on “Spis treści drugiego wydania ebooka i książki papierowej „Junior Developer” – wersja przed redakcją

Skomentuj :) Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *