JavaDevMatt.pl – Mateusz Kupilas

Programista, przedsiębiorca, game designer, bloger.

Mój nowy projekt – wyniki konkursu!

Tydzień temu ogłosiłem mały konkurs związany z odgadnięciem mojego nowego projektu.

Dzisiaj czas na wyniki i wstępny opis mojego nowego projektu. Zapraszam.

Dużo osób strzelało, że zaczynam współpracę…

…z Maćkiem Aniserowiczem przy nowej edycji konkursu „Daj Się Poznać„. 😀

Nawet zagadałem w tej sprawie do Maćka.

To tak w ramach ciekawostki. Aktualnie takich planów nie ma – za to mamy z Maćkiem ciekawy temat do obgadania. Paręnaście osób wysłało taki projekt jako swój „strzał”. Nie jest to prawidłowa odpowiedź, ale miło wiedzieć, że ludzie oczekują kolejnej edycji takiej fajnej inicjatywy.

Co podsyłało najwięcej osób – nowy edukacyjny projekt muzyczny

W filmie do wpisu pokazałem chyba za dużo rzeczy związanych z muzyką. Bardzo dużo osób to zmyliło i zdecydowana większość zgłoszeń była wokół projektów edukacyjny/muzycznych.

Planuję samemu zrobić część soundtracku (stąd instrumenty w podpowiedziach), ale muzyka nie jest tematem projektu. Pokazałem w filmie moją dawną grę Note Fighterbyła to podpowiedź pod kątem tego, że nowym projektem będzie gra na urządzenia mobilne. Tyle, że tym razem nie będzie to edukacyjna gra muzyczna.

Wyjaśnienie podpowiedzi

Po tym jak dużo osób błądziło w tematach edukacyjno/muzycznych podrzuciłem nową garść podpowiedzi. Tym razem bez elementów, które mają Was zmylić.

Czas na wyjaśnienie:

1) Plakat z serialu „Dolina Krzemowa” – nawiązanie do świata nowych technologii/start-upów. Wystarczy przeczytać opis serialu na Filmwebie, by otrzymać sporą podpowiedź: „Pasjonaci najnowszej technologii otrzymują środki na wyprodukowanie kolejnych wynalazków.”

2) Screenshot z gry „Sid Meier’s Pirates” (wersja na Amigę) – na zrzucie ekranu widzimy wynik jaki udało się nam osiągnąć po przejściu na emeryturę po „karierze pirata”. Było to nawiązanie do tego, że pod koniec naszej start-upowej przygody (po przejściu na emeryturę) będzie podsumowany wynik.

3) OpinionsPanel.cs i BudgetPanel.cs – dwa pliki z kodem w C#, w których protototypowałem sobie oskryptowanie panelu z opiniami i budżetem (tworzone w Unity – w filmie sprzed tygodnia było widać część kodu „using Unity”. ).

4) Znak recyklingu i (kolejny obrazek) szkice postaci z mojej gry „IT Startup – Gra Karciana” – tu chciałem przekazać, że mam zamiar ponownie wykorzystać część pracy, która została już wykonana (ilustracje/grafika z gry karcianej).

5) Rebus „TY” + Eric Cartman przebrany jako superbohater „The Coon” – oczywiście chodziło o słowo „TYCOON”. Gdy dokładnie sprawdzimy tło, to widzimy w tle grę typu „tycoon”.

6) 2 karty z gry „Cards Against Humanity”  tu chciałem pokazać zabawne połączenia słów/wyrazów, które wykorzystywane są jako mechanika w grze CAH. Podobną mechanikę mam zamiar wykorzystać w moim nowym projekcie.

7) 3:03fragment filmu, w którym widać moje notatki. Wiem, że moje pismo jest mało czytelne, ale na pewno można było wyłapać m. in. takie rzeczy jak „MVP” (minimal viable product). Jeśli ktoś się lepiej przyjrzał, to mógł wyczytać więcej. 😉

Kto wygrał?

Parę osób było blisko i w miarę poprawnie opisało pomysł. Czasami ciężko mi określić kto precyzyjniej opisał projekt, dlatego wybieram 3 osoby, które były blisko i o miejscach na podium decyduje kolejność zgłoszeń (kto wcześniej zgadł, tym lepiej).

Wrzucam niżej screeny odpowiedzi – skontaktuję się z Wami niedługo po wrzuceniu tego wpisu. 🙂

1 miejsce: Mateusz Banaś

1 miejsce otrzymuje:

2 miejsceBartosz Piasecki

3 miejsce: Mateusz Cygal

2 i 3 miejsca otrzymują:

Gratulacje! 🙂 Odezwę się do Was niedługo publikacji tego wpisu i omówimy szczegóły dostawy.

Czyli co to za projekt?

Chcę wykorzystać ilustracje/grafiki, które mam po projekcie „IT Startup – Gra Karciana” i stworzyć prostą grę typu „tycoon” na urządzenia mobilne (prawdopodobnie będzie też wersja do pogrania przez przeglądarkę – np. na Kongregate).

W dużym skrócie: podejmujemy tam decyzje jaki produkt chcemy rozwijać jako start-up, prezentujemy produkt różnym grupom docelowym, zbieramy feedback, rozmawiamy z inwestorami, rozwijamy się technicznie/marketingowo jako firma i chcemy osiągnąć jak najlepszy wynik w określonym czasie (np. aż będziemy mieli 30, 40, 50 lat etc.).

Każde kliknięcie w grze (decyzja o tym, czy tworzymy nowy produkt, rozwijamy istniejący, robimy reserach, bierzemy się za jakieś zlecenie freelancerskie, czy uczymy się czegoś nowego), to odpowiednia ilość dni, którą musimy na to poświęcić. Celem będzie szukanie optymalnej ścieżki, podejmowanie kalkulowanego ryzyka, by osiągnąć jak najlepszy wynik końcowy.

Ważnym elementem gry ma być humor związany z buzzwordami projektów. Czym będzie nasz nowy projekt jest zawsze częściowo losowe (mamy wybór różnych buuzwordów typu „blockchain”, „social media”, „cloud computing” etc.).

Pokażę Wam parę rzeczy na przykładzie baaaardzo wczesnego prototypu

Tu jeszcze wszystko może się zmienić – testuję na razie tzw. „core loop”. Niżej przykłady prototypu (na aktualnym etapie nie przejmuję  się grafiką – na grafikę przyjdzie czas, gdy wypracowane zostaną mechaniki), w którym testuję co wychodzi z takich losowanych buzzwordów:

Ustalamy budżet dla projektu:

Zbieramy pierwszy feedback

Tu również losujemy sporo typów reakcji. Nie tylko „jest ok”, czy „jest źle”. Uważam, że sporą siłą takiego projektu może być dzieleniem się na mediach społecznościowych screenshotami z absurdalnych sytuacji w grze.

Rozmawiamy z inwestorami

Czyli to taki symulator podejmowania decyzji, kalkulowania ryzyka, w humorystycznej otoczce buzzwordów/corpo-bełkotu.

Staram się znowu przemycić trochę wartości edukacyjnej: tym razem gracz przez zabawę zrozumie czym np. jest MVP, czy KPI w rozwijanym projekcie/produkcie.

Ile czasu mam zamiar poświęcić na projekt?

Docelowo ma to być mały, eksperymentalny projekt. Dobrze przemyślany game design, w którym decyzje faktycznie mają znaczenie, losowość istnieje, ale jest kalkulowana (świadomie decydujemy ile ryzykujemy, albo na ile bezpiecznie gramy). Całość w otoczce specyficznego humoru gry karcianej „IT Startup”.

Aktualnie mam zamiar pracować przy tym przez 3-4 miesiące, poświęcając projektowi około 16-20 godzin w tygodniu. To oczywiście wstępne gdybanie i aktualnie trudno cokolwiek ocenić. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że porzucę projekt po miesiącu, gdy okaże się, że projekt za bardzo rozsadza pierwotnie założone ramy, czy iteracja i zbierany feedback sugeruję, by porzucić projekt.

Postaram się dostarczyć za jakiś czas grywalną wersję, by samo mogliście przeklikać pomysł. 🙂 Ostatecznie nawet jeśli projekt mało zarobi, to informowanie o pracy nad nim w jakiś sposób promuje mój sprawdzony produkt „IT Startup – Gra Karciana„. Ustalonego tytułu projektu jeszcze nie mam – pewnie wyjdzie coś w praniu.

Dodatkowy bonus, jeśli projekt nawet średnio wypali: będę mógł w nim graczom sugerować, że istnieje gra karciana w klimacie gry, którą aktualnie grają: szczególnie może się to opłacić, gdy za jakiś czas zabiorę się za angielską wersję gry karcianej „IT Startup”. Swoją drogą od dawna chciałem się zabrać za Unity – mam ogromną ochotę na projekt w tej technologii. :))

Have fun

Mateusz

4 thoughts on “Mój nowy projekt – wyniki konkursu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *