JavaDevMatt.pl – Mateusz Kupilas

Programista, przedsiębiorca, gamedev, bloger.

Grafik do projektu „IT Startup” i changelog: „Za mało kobiet w IT?”

Podpisałem umowę z grafikiem!

Jednym z celów na ten kwartał było znalezienie grafika do projektu, by w końcu odejść od clipartów i zacząć działać z autorską grafiką. Niedawno podpisałem umowę z Pawłem. Podoba mi się jego komiksowy styl i myślę, że będzie pasować do projektu. 🙂

Oto pierwszy concept art w ramach naszej współpracy:

Pobierz nową wersję beta do samodzielnego druku

Wersję do samodzielnego druku pobrało już ponad 1000 osób! Bardzo dziękuję wszystkim za testy. 🙂 Dopisując się do listy mailowej bloga otrzymacie wersję do samodzielnego druku (jest to jeszcze wersja z roboczą grafiką – nad autorską właśnie pracujemy). Dostaniecie również informację o starcie akcji crowdfundingowej projektu:

Reguł gry z drobnymi poprawkami można przeczytać tutaj.

Changelog od ostatniej wersji:

  • doprecyzowano niejasności w instrukcji (np. korzystanie ze wspólnej talii, wypadanie wypalonych pracowników + parę innych drobnych rzeczy w instrukcji),
  • ujednolicono mechanikę trafiania na „spód talii” zamiast tasowania kart w przypadku kart Backend Developerów,
  • dodano maksymalny limit posiadanych zasobów (12),
  • więcej kobiet developerów w talii (2x Database Developer i 2x BI Developer).

Za mało kobiet?

Podczas przedstawiania prototypu mojego projektu „IT Startup – Gra Karciana” zaczęły pojawiać się głosy, że za mało w niej programistek… postanowiłem dla porównania zerknąć jak wygląda rozkład płciowy na moim kanale YT:

Widać, że rozkłada się to podobnie do tego jak widziałem na studiach, czy pracy…. jednak wrzucając za mało postaci kobiecych (podobne proporcje jak na grafice wyżej) do projektu, który ma mieć jakiś charakter edukacyjny, niepotrzebnie pogłębiam stereotypy i może nawet zniechęcam kobiety do branży. Dodatkowo całość może wyglądać zwyczajnie ciekawiej, bo karty wtedy dużo bardziej się różnią. Dlatego zmieniłem te proporcje do około 20% / 80%. Nie chciałbym na siłę wrzucać podziału 50/50 (bo takie sztuczne wyrównywanie wszystkiego uznaję zwyczajnie za głupie. Nie zniechęcajmy nikogo. Nie wymuszajmy też niczego siłą), ale jednak uznałem, że trochę więcej kobiet wyjdzie grze na plus i pewnie zostanie miło odebrane przez nasze panie z branży.

Przypominam, że to robocza grafika (darmowe cliparty + tło karty z MTG). Podpisałem niedawno umowę z grafikiem i powoli prototypowa grafika zostanie zastąpiona przez autorską grafikę.

Co dalej?

Grafik projektu w końcu jest. Pozostaje z nim owocnie współpracować i zacząć przygotowywać akcję crowdfundingową projektu, która ruszy prawdopodobnie w lutym 2018. W samych mechanikach raczej dużo się już nie zmieni – mam sporo opinii od społeczności, że gra się bardzo fajnie. 🙂

Zaplanowałem sobie też na ten miesiąc (listopad) pierwszy kontakt z drukarnią, by w miarę wcześniej zorientować się w kosztach i ewentualnych problemach, a nie rozwiązywać ich w ostatniej chwili. Aktualnie szacuję, że produkt będzie dostępny w okolicach kwietnia/maja 2018.

Zapraszam do śledzenia postępów projektu na Wykopie.

Po więcej informacji na temat projektu „IT Startup – Gra Karciana” zapraszam do tego wpisu:

Edukacja i wartości w IT, które staram się propagować moim nowym projektem


6 thoughts on “Grafik do projektu „IT Startup” i changelog: „Za mało kobiet w IT?”

  • Marek pisze:

    Powiedz grafikowi, że robi dobrą robotę! 😀 Podoba mi się ten concept.

  • Jakub Pacanowski pisze:

    Naprawdę genialna robota.

    • JavaDevMatt pisze:

      Kwestia dużej ilości iteracji wokół projektu. Koncepcyjnie z pomysłem bawiłem się już w marcu. Czerwiec i lipec, to były testy w małym gronie znajomych, od sierpnia dostępna jest beta do samodzielnego druku… i tak krok po kroku szlifuje się produkt. 🙂 Jestem już naprawdę zadowolony z tego, jak wygląda to pod kątem mechanik i balansu. Teraz kwestia zrobić ładną grafikę.

      • Zrodzony z ryżu pisze:

        Testowałem z kolegami i potwierdzam. Dodam tylko, że zdecydowanie lepiej gra się w 3 albo 4 osoby. Więcej wtedy dramy w podbieranie najlepszych pracowników. Niejedna przyjaźń może runąć ;)) zupełnie jak w Monopoly.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *