JavaDevMatt.pl – Mateusz Kupilas

Programista na emigracji… aktualnie po emigracji. ;)

DevLog #10 – liczymy czas w grze i naprawiamy bugi

Czas na kolejny devlog projektu rozwijanego w ramach #dajsiepoznac. Dzisiaj o wstępnym liczeniu czasu (by w późniejszym etapie dodać ranking – kto najszybciej przeszedł grę), naprawianiu bugów, nowym poziomie (testowanie pionowego poruszania się po planszy) i innych drobnych poprawkach.

Zacznijmy od nowego poziomu

To co najciekawsze wrzućmy na początek: nowy poziom. Dotychczas w projekcie poruszaliśmy się tylko poziomo. Stworzyłem krótki poziom, w którym możemy poruszać również pionowo. Starałem się wprowadzić jakiś element zaskoczenia dla gracza. 😉 Efekt widoczny na gifie poniżej:

Bugfix!

Podczas testowania podpadł pewien bug. Gdy zebraliśmy power-up, który wystrzeli nas w górę i następnie zginęliśmy przed jego aktywacja, to dźwięk „wystrzału” pojawiał się po respawnie. Powodem był jeden plik dźwiękowy, który odtwarzał się dla całej sekwencji (która trwała 3 sekundy – sekwencję widać zresztą na gifie z nowego poziomu). Teraz jest to podzielone na osobne dźwięki i „wystrzał” odtworzy się tylko, gdy faktycznie szlam zostanie wystrzelony.

Mute button bardziej w bok

Ostatnio pojawiły się opinie, że mute button za bardzo zachęca, by wyciszyć grę. Był na froncie gry:

Przeniosłem go zatem w inne miejsce:

Testowanie nowej grafiki „strzałki”

Na Facebooku odezwał się do mnie pewien Bartosz i zaproponował stworzenie jakiejś grafiki:

Cześć. Jestem początkującym grafikiem i szukam okazji, żeby zebrać trochę doświadczenia. Moje portfolio – http://perkoz.portfoliobox.net Poszukujesz może takiej pomocy? Mógłbym zaprojektować grafiki do gry nad którą właśnie pracujesz, na media społecznościowe lub blog.

Zaproponowałem stworzenie grafiki dla power-upu w grze (zastąpienie dotychczasowej strzałki).

Aktualnie Bartosz wymyślił coś takiego:

edit… właśnie dostałem nową wersję. Jeszcze nie wrzuciłem jej do projektu:

Testowo wrzuciłem tę grafikę do gry. Możliwe, że jeszcze trochę to obrobimy. Wydaje mi się, że trochę gryzie się to z całością, ale tak szczerze, to kompletnie nie znam się na grafice. 😉

Dummy Timer

Wrzuciłem prosty „dummy timer”, który licz w tle czas. W przyszłości chcę wprowadzić jakiś prosty ranking, w którym możemy pochwalić się najlepszym wynikiem.

Co dalej?

Do końca maja (czyli końca konkursu #dajsiepoznac) nie zrealizuję celu przetestowania monetyzacji projektu – może uda się to zrobić w czerwcu. Postaram się za to domknąć jakiś etap projektu, by projekt dobrze prezentował się jako całość. Zrobię jakąś prostą stronę, na której będzie można pograć i poczytać o projekcie, dodam ranking najlepszych wyników… może uda się wcisnąć jeszcze planowany „hard mode”, w którym mamy ograniczoną liczbę skoków? Zobaczymy. 🙂 Do następnego!

5 thoughts on “DevLog #10 – liczymy czas w grze i naprawiamy bugi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *